12:41

Da var uglegenseren til prinsessa også ferdig. Strikket på p 5 går den egentlig rimelig raskt å strikke. Men når man hele tiden "skal bare..." først så tar det likevel litt tid :)

Genseren er strikket i Merino Extra Fine, hentet fra garnlageret. Mønsteret er det samme som jeg brukte på lillebrors uglegenser. Denne gangen strikket jeg størrelsen 18 - 24 måneder men med ekstra lengde i livet passer den perfekt til prinsessas smale fasong. Ser at ermene kunne vært noen cm lengre - men etter vasking og blokking tipper jeg det blir bra likevel.

Image1

Også denne gangen har jeg brodert på ugle og grein med blader for å pynte opp genseren litt. Heldigvis gikk broderingen litt raskere og uten for mye opprekking denne gangen. Men noen problemer skal man jo alltid støte på underveis. Når alt var ferdig brodert og alle tråder møysommelig festet oppdaget jeg at jeg hadde sydd uglen på ryggen! Snakk om nedtur. Heldigvis gikk det lettere å rette opp feilen enn først fryktet, ettersom ryggen er strikket høyere bak ETTER uglemønsteret kunne jeg bare rekke opp igjen halsen og strikke genseren høyere på det som først var fremsiden. Så nå er uglen godt plassert på genserens fremside slik den skal være :) 

2 Responses to "Rosa ugler"

  1. Anonym Says:

    kjempefin! fikk lyst til å lage en selv! :)

    miriam

  2. Veronica Says:

    Nydelig!! Har laget en til meg selv med dette mønsteret, og elsker den! Synes den var ekstra supersøt i liten størrelse og rooosa!:)

Legg inn en kommentar

All you knit is love © 2009 | Layout: Jackbook