Mens malingen på skapet mitt tørker har jeg endelig fått ferdig denne jakken. Begynte på den i vår en gang, og oppskriften har lagt ferdig siden juni. Problemet er bare at jeg er så utrolig dårlig på ermer, og spesielt arm nr 2. Så denne jakken har blitt liggende i kurven manglende bare en arm. Men nå har jeg endelig tatt tak og fått den ferdig.

Oppskriften har jeg laget selv, etter inspirasjon av en gammel dukkejakke fra 80 tallet. Oppskriften er renskrevet (foreløpig bare på norsk), men plutselig har strømledningen til dataen min sluttet å virke, så det vil nok desverre ta enda noen dager før oppskriften blir tilgjengelig  :(

Versjonen på bilde er i størrelse 0 -3 mnd. Jeg har skrevet oppskrift til størrelsene 6 og 9 mnd og 1 og 2 år også, men disse er ikke korrekturstrikket enda. Så viss noen har lyst å hjelpe meg å korrekturstrikke oppskriften (9 mnd er allerdere opptatt) så er det bare å ta kontakt :)


2 Responses to "Rillestrikket stripejakke"

  1. Pinnepenn Says:

    Så fin jakke. :)

  2. Tino Says:

    Kjempefin jakke!

    God helg :)

Legg inn en kommentar

All you knit is love © 2009 | Layout: Jackbook