18:09

Jeg ble så utrolig inspirert av sommerdressen som jeg strikket for noen  uker siden, og siden jeg nå ikke har en liten jentebaby som kan passe inn i den søte shortsen har jeg laget en guttevariant.


IMG_1282


















Langt i fra lik - og jeg tror jeg må lage en til før jeg er helt fornøyd med designet, men som førsteutkast er jeg veldig fornøyd :) Bare det at den faktisk passer er en bragd i seg selv (men dog er det ingen garanti for at den fortsatt passer om en måned eller to selv om den passer nå - gutten vokser i rakettfart og har snart tatt igjen storesøster både i lengde og i vekt), prøvelapper er oppskrytt, så riktig størrelse på første forsøk må jeg si meg fornøyd med.


IMG_1301


















Knappene fant jeg i knappeskrinet til min lillesøster. De er et skikkelig blikkfang - og jeg syns de gjorde seg. 

Mønster: eget
Pinne: 2.5
Garn 1.3 nøste viking pure milk fiber
Størrelse: 68 (4 - 6 mnd)

7 Responses to "Blikkfang"

  1. Karoline Says:

    Herlig, du har all grunn til å være fornøyd!

  2. Siren Says:

    Skikkelig kul var den! Helt herlig altså:) Flink du er som har diktet selv:)

  3. Småregn Says:

    Kjempefin!! Kommer du til å dele oppskrift? :)

  4. Anne Says:

    Mulig jeg deler oppskriften etterhvert :) Må strikke en til og se om jeg kan få laget noen notater :)

  5. Anna Says:

    Kjempefin! Tar gjerne imot oppskrift. :)

  6. MaritSyux Says:

    Den ble kjempeflott! Godt mulig jeg låner ideen av deg etter hvert ;)

  7. nina Says:

    har du oppskrift no? :)

Legg inn en kommentar

All you knit is love © 2009 | Layout: Jackbook