21:22

Enda mer babytøy er ferdig. Jeg føler at jeg får strikket lite om dagen - men jeg ser jo at flere og flere ting blir ferdig, så det strikkes nok mer enn det føles som :)

IMG_2761

Denne jakken er absolutt en sterk kandidat til lillebrors hjem fra sykehuset jakke, så vil tiden vise hva jeg bestemmer meg for. Jakken er strikket i Pickles Cashmerino silk et garn som desverre er utgått fra deres sortement og er suuuuuuper myk. Det gikk med 65 g til hele jakken.

IMG_2760

Oppskriften er inspirert av februar jakken i Elizabeth Zimmermann's Knitters Almanac. Men denne er strikket på p 4 i stedet for 2.5, og maskeantallet er derfor redusert slik at jakken fortsatt blir i nyfødt størrelse. Jeg har også droppet hullemønsteret og strikket hele jakken i glattstrikk. Syns jakken ble søt - men likevel tøff til en liten gutt. :)

0 Responses to "Hentejakke?"

Legg inn en kommentar

All you knit is love © 2009 | Layout: Jackbook