20:45

Jeg har lenge tenkt at jeg må forsøke meg på å strikke koppetuer, eller kjøkkenkluter som jeg ville sagt. Garnet ble kjøpt inn for lenge lenge siden, men først nå fikk jeg satt igang. Jeg kan ikke si at jeg her helt bitt av basillen - men flere koppetuer skal det bli.. på sikt...


Her er iallefall de to jeg har laget til nå. Begge er strikket etter samme mønster:
Legg opp 49 m på p 4 mm
1. pinne: 1 r og 1 vr  (gjenta ut p.)
2. pinne: alle rett
Strikk til nøstet er tomt - evt til ønsket lengde. Jeg brukte 40 g pr klut.

Tror dette er et ganske mye brukt mønster, så jeg tar sjansen på å dele det. Selv har jeg hentet det herfra.
Garnet jeg har brukt er Tuva fra Europris. Billig og greit!

1 Response to "Koppeturer"

  1. Veronica Says:

    Flotte kopptuer, og for en deilig farge!!!:)

Legg inn en kommentar

All you knit is love © 2009 | Layout: Jackbook