Jeg har fått en ny favorittoppskrift. Har strikket to helt like luer, i ulike størrelser, den største skal gis bort i barselgave. Den  minste var allerede for liten da den ble gitt bort, så da tilbød jeg meg selvsagt å strikke en ny en :)  Nå har jeg også lagt opp til enda en som lillebror skal få. Luen har kjempe fin passform og er veldig rask å strikke, og det liker vi i dager med særdeles lite strikketid. 

bilde 2

Garn: Fin fra DuStoreAlpakka
Garnforbruk: 25 g til den største, en liten rest til den minste. 
Pinne: 3 og 3,5
Størrelse: Nyfødt og 1 år (men noe kan tyde på at strikkefastheten min er helt ute, luen ble iallefall som størrelse 6 - 9 mnd) 

2 Responses to "En ny favoritt"

  1. Veronica Says:

    Søte luer!:)

  2. Gagn Says:

    Ja, dei huene er kjempefine! Eg har òg prøvd meg på denne oppskrifta, men syntes det vart så synleg dei stadene eg skulle snu midt på pinnen (det vart liksom eit hol). Ser at du har fått dei så fine og jevne. Mi aviatrix ligg og ventar på at eg skal få lyst og tid til å rekkje ho opp og prøve på nytt...!

Legg inn en kommentar

All you knit is love © 2009 | Layout: Jackbook